El Museu de Solsona, l’Institut de Recerques envers la Cultura (IREC) de Cardona i el Grup de Prehistòria del Solsonès (GPS) organitzen un congrés sobre el neolític mitjà a Catalunya, que tindrà lloc els dies 12, 13 i 14 d’octubre de 2023.
L’objectiu del congrés és orientar la recerca futura a partir dels continguts que es coneixen actualment. Fer una actualització del coneixement per saber quin és el punt de partida, posar sobre la taula tots els estudis i opcions que podrien ajudar a obtenir noves dades en tots els àmbits possibles i esperonar noves recerques i grups de treball.
La jornada de treball es dividirà en quatre grans blocs: POBLAMENT, ECONOMIA, SOCIETAT SIMBOLISME i ALTRES REALITATS. Cadascun d’ells s’iniciarà amb una ponència que exposarà l’estat de la qüestió actual, basant-se en els darrers estudis, no en la informació més antiga. Després d’aquesta primera intervenció es donarà pas a la presentació de recerques concretes més recents. Aquestes es faran mitjançant pòsters i una breu explicació. Finalment, cada bloc es tancarà amb un debat que s’enregistrarà i que és d’on han de sortir propostes de futur. Durant el congrés es duran a terme, també, diverses activitats de caràcter més lúdic i de difusió en general, com són dues xerrades o una visita guiada.


Des de l’organització del congrés es convida a totes aquelles persones i grups de recerca que estiguin interessats a participar en el congrés, a presentar el resultat de les seves investigacions més recents mitjançant pòsters. Aquesta és una fórmula que permet incloure el màxim d’estudis possible i afavoreix el procés d’intercanvi d’informació entre els participants. Es tractaria de documents on constin: títol, autor(s), centre d’investigació, introducció, hipòtesis, objectiu, metodologia, resultats i conclusions.
El termini d’inscripció de pòsters és el 15 de setembre.
Per a més informació i inscripcions consulteu la web del Museu de Solsona