Obituari: Albert López Mullor

Alberto López Mullor, 3r per l’esquerra, en una visita a les excavacions fetes al Castell Vell – El Molinot, a Olivella (Garraf), durant un Camp de Treball d’Estiu per a joves organitzat per l’Ajuntament d’Olivella i el Servei de Patrimoni Arquitectònic Local de la Diputació de Barcelona en juliol de 2014
Alberto López Mullor, 3r per l’esquerra, en una visita a les excavacions fetes al Castell Vell – El Molinot, a Olivella (Garraf), durant un Camp de Treball d’Estiu per a joves organitzat per l’Ajuntament d’Olivella i el Servei de Patrimoni Arquitectònic Local de la Diputació de Barcelona en juliol de 2014. Fotografia: Magí Miret

Aquesta matinada del 6 d’abril ens ha deixat Albert López Mullor. L’Alberto era, no només un gran professional i un home de vasts coneixements, sinó un company entranyable i estimat dintre de la comunitat d’arqueòlegs i professionals del patrimoni. Havia col·laborat en nombroses ocasions a la Tribuna d’Arqueologia, tant com a conferenciant com a moderador.

Arqueòleg i doctor en Geografia i Història, va ser conservador del Museu Arqueològic de Barcelona (avui Museu d’Arqueologia de Catalunya) entre 1980 i 1993. Adscrit al Servei de Patrimoni Arquitectònic Local des del 1984, va ser cap d’Investigació i Difusió (1984-1992), cap d’Investigació Històrica (1993-2006), i cap d’Investigació Històrica del Servei de Patrimoni Arquitectònic Local de la Diputació de Barcelona fins el 2010. Era també membre de la comissió assessora del Servei d’Arqueologia i Paleontologia del Departament de Cultura.

Des de l’any 2011 va ser el director del programa de Conjunts Històrics del Servei de Patrimoni Arquitectònic Local de la  Diputació de Barcelona i ha estat  professor associat de la Universitat Autònoma de Barcelona, al Departament de Ciències de l’Antiguitat i de l’Edat Mitjana de la Facultat de Filosofia i Lletres des del curs 2007.

Des del Servei d’Arqueologia i Paleontologia i la Tribuna d’Arqueologia volem expressar les més sinceres condolences a la seva família.

4 respostes a “Obituari: Albert López Mullor

  1. Mai no t’oblidaré. Podíem discrepar científicament en algunes coses sense que això afectés mai la bona relació personal, cosa que avui en dia, en aquests temps de blanc o negre, es troba tant a faltar. Aquí es demostrava l’excel·lència investigadora juntament amb la humana. Et trobarem a faltar.

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.