VIII Reunió Internacional d’Arqueologia de Calafell

calafellDel 6 al 8 d’octubre se celebrarà la VIII Reunió Internacional d’Arqueologia de Calafell, “La metal·lúrgia del ferro i la formació de les societats complexes a la Mediterrània occidental (1er mil·lenni aC)”, organitzada conjuntament pel Departament de Cultura, l’Ajuntament de Calafell, l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica, la Universitat de Barcelona i el Museu d’Arqueologia de Catalunya. Les sessions tindran lloc a Calafell i a Barcelona.

La metal·lúrgia del ferro va ser un factor fonamental en el desenvolupament de la capacitat productiva a la Mediterrània occidental durant el primer mil·lenni aC, i va contribuir decisivament a la formació i desenvolupament de societats complexes. Tanmateix, l’adopció i generalització de la nova tecnologia no es poden explicar simplement en termes de caire economicista. Cal analitzar no solament les circumstàncies socioeconòmiques en què es van produir, sinó també els factors sociopolítics i simbòlics que van influir en la difusió a gran escala i l’ús quotidià del nou material.

En aquesta reunió es vol analitzar el procés d’adopció de la siderúrgia al conjunt de la Mediterrània occidental, identificar quins factors i actors –interns o externs– hi varen intervenir, descriure les característiques i els ritmes seguits a cada zona, i analitzar les estratègies socials i econòmiques que expliquen aquests fenòmens.

| Descarregueu el programa clicant aquí |

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.