El passat divendres 15 de juliol, vigília del Mercat Romà, va tenir lloc la cloenda de la desena edició del Curs d’Arqueologia Ciutat Romana de Iesso, a Guissona.
Un total de 14 estudiants, procedents d’Universitats catalanes (UAB, UB), espanyoles (Universidad de Castilla la Mancha) y internacionals (University of Leiden dels Països Baixos, Universidade de Sao Paulo de Brasil i Université Rennes II de França) han participat en aquesta edició, que ha deixat al descobert alguns avenços arqueològics importants.
El curs ha estat estructurat en dues parts; cada matí els estudiants han realitzat pràctiques de camp al Parc Arqueològic de la ciutat de Iesso, distribuïts en dos sectors. Un grup ha treballat a la zona de les termes on han pogut excavar les cases de l’època fundacional de la ciutat. Aquests habitatges formaven part d’un barri que va ser enderrocat posteriorment per ampliar l’edifici termal i construir-hi un espai enjardinat (segle I). L’altre grup, s’ha centrat en l’edifici construït fora de les muralles de la ciutat, on han aparegut tres esquelets: dos d’infants de pocs mesos de vida i un d’entre 3 i 4 anys acompanyat d’un petit aixovar format per una llàntia de ceràmica i un objecte metàl·lic indeterminat.
A les tardes, els estudiants han participant en diverses activitats com la conferència de Marta Santos (MAC-Empúries) que va inaugurar les tardes del curs parlant de les novetats de la recerca sobre la ciutat grega i romana d’Empúries; la Dra. Ada Cortés (ICAC-UAB) amb l’anàlisis de l’arquitectura domèstica a les ciutats romanes de Catalunya i el Dr. Josep Maria Macias (ICAC) amb la ponència sobre la ciutat tardoantiga a l’antic Conventus Tarraconensis. Com a complement a la formació impartida durant el curs s’hi han realitzat també visites culturals i pràctiques d’excavació i de ceràmica.