Tornen les Nits d’Estiu a la Romana a Mons Observans

nits destiuEl proper dijous 7 de juliol comença la quarta edició de les Nits d’Estiu a la Romana a Mons Observans, l’assentament romà de Can Tacó-Turó d’en Roïna (Montmeló – Montornès del Vallès). Aquest certamen va néixer l’any 2013 amb la voluntat d’oferir al públic activitats culturals inspirades en l’època clàssica que complementessin les visites i tallers que s’organitzen regularment al jaciment. La cuina romana, la fotografia nocturna, la novel·la històrica, l’astronomia i la  mitologia clàssiques han estat els eixos que han inspirat el programa de les Nits d’Estiu.

El programa de les Nits d’Estiu a la Romana 2016 començarà dijous que ve a les 19,00 hores amb la conferència de l’escriptora Ma Carme Roca, sobre la seva novel·la: “Escollida pels déus”, centrada en la ciutat greco-romana d’Empúries i el poblat iber d’Ullastret. La xerrada es clourà amb la nova visita teatralitzada ibera “La mirada d’Akais” que es va presentar el proppassat 28 de maig al recinte arqueològic de Mons Observans.

La novetat de les nits d’enguany arribarà de la mà del músic Santi Arisa, que aquest proper dissabte, 9 de juliol, a les 22,00h, oferirà un espectacle de dansa i percussió inspirat en els grans poetes clàssics. L’actriu Iris Arisa donarà veu a poemes d’Ovidi, Virgili i Horaci.

El dissabte 16 a les 21,30 hores se celebrarà el ja tradicional convivium, un sopar degustació de cuina romana que en les darreres edicions va aconseguir reunir a l’entorn d’un centenar de comensals. El sopar, format per diversos plats inspirats en el receptari d’Apici, un cuiner de l’antiga Roma Imperial, serà servit pel restaurant Can Major i estarà amenitzat amb les explicacions que oferiran els arqueòlegs Josep Ma Solies i Juana Huélamo (KuanUm) sobre la celebració d’aquest tipus de banquets a l’antiguitat. Un cop acabat el sopar i ja ben entrada la nit els assistents podran gaudir d’una visita teatralitzada nocturna al jaciment il·luminat.

Coincidint amb el sopar, s’ha organitzat una sortida fotogràfica per aprendre i practicar tots els secrets de la fotografia nocturna sobre les estructures arqueològiques il·luminades. La sortida, que serà dirigida pels fotògrafs Joel Mesas i Juanjo de la Rosa se centrarà en la tècnica de prendre imatges pintades amb llum (lightpainting) i en la fotografia de llarga exposició. El taller començarà a les 20,30h i s’allargarà fins a la mitja nit. Tal com ja és habitual, les fotografies resultants serviran per il·lustrar el programa de les Nits d’Estiu a la Romana de l’any vinent i per la promoció del jaciment.

Informació i inscripcions:
Ajuntament de Montmeló: 93 572 00 00
Ajuntament de Montornès: 93 572 11 70
Museu Municipal de Montmeló: 93 572 11 66
http://www.monsobservans.cat

| Descarregueu el díptic en pdf |

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.