Un nou conveni per impulsar la recerca i la difusió dels jaciments paleontològics del Berguedà

fumanya
Vista del Jaciment de Fumanya. Fotografia: Museu de les Mines de Cercs

L’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont (ICP), el Museu de les Mines de Cercs i el Consorci Ruta Minera han signat recentment un conveni per col·laborar en la potenciació dels treballs d’excavació, investigació, recerca i difusió dels jaciments del Cretaci superior del Berguedà en el context del projecte “Dinosaures dels Pirineus” que impulsa el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i lidera el cap de recerca del Mesozoic de l’ICP, Àngel Galobart.

El Departament de Cultura de la Generalitat és patró de la fundació Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont.

Els primers treballs de paleontologia de dinosaures al Bergadà són de 1954, del Dr. Walter Khüne de la Freie Universitat de Berlin, que identifica nivells fossilífers a Mina Tumí. Des de llavors s’han fet moltes troballes, destacant especialment les d’Emili Viladrich i la seva esposa l’any 1985, en que identifica una gran quantitat de petjades amb rastres al Coll de Fumanya, deixades al descobert per una explotació de carbó a cel obert, que constitueixen el jaciment d’icnites de dinosaure més gran d’Europa i un dels més grans del món.

Des de l’any 2001 el Servei d’Arqueologia ha realitzat una intervenció d’urgència d’excavació, ha autoritzat i atorgat subvencions a 17 intervencions paleontològiques de 4 projectes quadriennals de l’ICP, ha subvencionat 2 intervencions de restauració i adequació d’icnites, i ha autoritzat la filmació d’un capítol de la sèrie Walking with dinosaurs de National Geographic.

L’any 2014 el Govern de la Generalitat ha declarat els jaciments d’icnites de Fumanya, Mina Esquirol, Mina Tumí i Cingles de Boixader Bé Cultural d’Interès Nacional.

| Per a més informació, cliqueu aquí |

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.