
La pàgina web de l’ICP-Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont, es feia ressó ahir de la troballa de les petjades de vertebrats més antigues de Catalunya. Són les d’icnites del Permià (entre 300 i 250 milions d’anys) descobertes a la vall de Manyanet, i la notícia ha estat donada a partir d’una publicació a Geological Magazine de la Cambridge University Press sobre les icnites de Sarroca de Bellera.
El grup d’investigadors de permotriàsic de l’ICP, que dirigeix el Dr. Josep Fortuny i del que en formen part Eudald Mujal i Arnau Bolet, porten prospectant els nivells permotriàsics (Permià i Triàsic inferior) del Pirineu des de 2012, pentinant-lo en les comarques de l’Alt Urgell, Pallars Jussà i Sobirà i Alta Ribagorça, campanyes que han donat fruïts espectaculars que han permès la descoberta de 15 nous jaciments paleontològics permotriàsics que s’afegeixen a altres dos que ja eren coneguts, descobrint també un de flora fòssil del Carbonífer (360 a 300 milions d’anys). Tots aquests jaciments han estat visitats pel Servei d’Arqueologia i Paleontologia i estan inclosos en l’Inventari del Patrimoni Cultural Immoble.
Les icnites objecte de la notícia han estat descobertes en la campanya programada de prospecció de 2014 autoritzada per aquesta direcció general, i les localitats han estat inventariades.
En aquestes campanyes de 2012 a 2016, a més de la descoberta d’icnites, també han donat com a fruït la descoberta de fòssils de dents i altres restes òssies de rèptils tetràpodes i flora.