Els propers dies 4 i 5 de setembre tindran lloc a Pineda de Mar (Barcelona) les Jornades Internacionals d’Osteoarqueologia i Arqueologia Forense, organitzades pel Seminari d’Estudis i Recerques Prehistòriques (SERP) conjuntament amb l’Ajuntament de Pineda de Mar.
L’estudi de les parts esquelètiques ossificades dels humans i de la resta de cordats ha esdevingut cabdal per a una gran diversitat de disciplines, des de la biologia animal, la paleontologia, la veterinària, passant per la medicina forense i la paleoantropologia i acabant amb l’arqueologia. Tanmateix poques vegades s’ha tractat un tema tan transversal. Aquestes jornades pretenen abordar què en podem treure de l’estudi de les restes òssies, des de diferents perspectives, en els camps concrets de l‘antropologia física i forense i l’arqueozoologia. Es centraran en explicar, a través dels millors especialistes en la matèria, les bases d’aquestes disciplines i les novetats que en l’estudi dels ossos, s’estan desenvolupant aquests darrers anys.
L’objectiu d’aquestes jornades és afavorir la difusió i intercanvi de coneixements entre les persones interessades en la recerca en antropologia forense, paleoantropologia i arqueozoologia. Les jornades no tan sols estan dirigides a professors i investigadors d’antropologia o osteoarqueologia, sinó que també estan adreçades a estudiants universitaris i no universitaris, i a totes les persones interessades en el tema. Les Jornades suposaran per als participants una oportunitat per interactuar amb especialistes de diferents països involucrats en diversos temes candents en la recerca sobre restes òssies humanes i de fauna.
| Per a més informació cliqueu aquí |