El proper dijous 30 de juliol a les 19,30h s’inaugurarà al Museu d’Arqueologia de Catalunya-Barcelona (Pg. de Santa Madrona, 39-41, Parc de Montjuïc), l’exposició: “Un espai sagrat. La Roca dels Moros del Cogul”, una coproducció del Museu d’Arqueologia de Catalunya i ‘l’IPHES amb la col·laboració de Comissió del Centenari del Cogul, que ha estat comissariada per Ramon Viñas (IPHES) i Anna M. Garrido.
En el mateix acte es presentaran també els murals sorgits del contacte i acció entre els artistes, la Roca i l’exposició: “Ritual d’Origen” d’Antun Kojtom, Arbey Rivera i Fausto Espejel, i “Ofrena i Invocació” de Fausto Espejel, amb la col·laboració de dones, homes, nens i nenes.
Durant l’acte Ramon Viñas farà una visita guiada a l’exposició i el director i creador artístic Fausto Espejel amb els artistes i col·laboradors del projecte “Ritual de Origen” convidaran els assistents a participar de l’espectacle: “Imatge, So, Dansa i Color.
L’exposició, que romandrà oberta fins l’11 de setembre, proposa un recorregut per la prehistòria del nostre país a través de les pintures i gravats que conformen el conjunt pictòric de la Roca dels Moros. El jaciment s’emmarca en una zona que ha estat habitada per l’home gairebé de forma ininterrompuda des del paleolític i, per tant, molt rica arqueològicament.
| Per a més informació cliqueu aquí |