Durant el proper cap de setmana, els dies 22 i 23 de novembre, dissabte i diumenge, el Museu d’Arqueologia de Catalunya proposa diferents activitats en les seves seus per sumar-se als actes de la la 19a Setmana de la Ciència. Els temes centrals de l’edició d’enguany són la cristal·lografia i la biotecnologia amb motiu de la celebració de l’Any Internacional de la Cristal·lografia i l’Any de la Biotecnologia.
Propostes d’activitats:
MAC Empúries: 22 de novembre “Cuinar i menjar a la ciutat romana“.
Visita comentada pels carrers i places de la ciutat grega d’Emporion i la ciutat romana d’Emporiae per conèixer la seva història i evolució. Farem un esment especial als recursos animals i vegetals que proporcionava el territori i que es destinaven a la alimentació.
MAC Ullastret: 22 de novembre “Els caps tallats d’Ullastret: metodologia i resultats dels estudis i anàlisis bioarqueològics“.
Conferència que versarà sobre els estudis analítics (ADN, isòtops estables i anàlisi de greixos) que s’han realitzats als cranis humans localitzats l’any 2012 a l’assentament iber del Puig de Sant Andreu d’Ullastret.
MAC Girona: 23 de novembre “Els secrets de l’ambre i el seu ús en la cultura dels Iapodes“.
Visita guiada a l’exposició. Coneixerem aquesta cultura a través de 200 peces excepcionals procedents de les col·leccions del Museu Arqueològic de Zagreb i d’entre elles, destacarem les d’ambre.
MAC Barcelona: 23 de novembre “Tècnologies aplicades a la restauració del material arqueològic“.
Visita al taller de conservació i restauració del Museu d’Arqueologia de Catalunya a càrrec de l’Isabel Moreno, arqueòloga i restauradora del MAC.
És important la inscripció prèvia per assegurar-se plaça a les activitats.