Entre el 8 i el 29 de maig de 2014 i coincidint sempre amb dijous, es durà a terme la tercera edició del cicle de conferències-col·loqui “Patrimoni fora de vitrina”, que organitzen conjuntament l’Antena del Coneixement de la URV, el Museu de les Terres de l’Ebre i l’Ajuntament d’Amposta, amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona.
Aquest cicle de conferències està creat amb la voluntat d’apropar la ciutadania a una nova sèrie d’elements patrimonials de les Terres de l’Ebre. Es tracta de béns que van més enllà del que s’entén convencionalment com a patrimoni. En aquesta nova edició es presenten edificis, animals, objectes i oficis tant propers a nosaltres que, molts cops, no ens adonem del valor que tenen com elements simbòlics per a la col·lectivitat, ni que aquests elements il·lustren unes formes de fer, de pensar, de relacionar-se amb el medi, etc.
Durant les xerrades es podran veure els objectes de molt a prop, fins i tot tocar-los, ja que, de manera extraordinària, sortiran de les vitrines i sales de reserva per a ser mostrats i apropats al públic sense barreres.
Calendari de les conferències:
- 8 de maig. “El castell de Miravet a la Guerra de Successió“, a càrrec de Pere Lluís Artigues Conesa, arqueòleg.
- 15 de maig: “Gerres d’oli d’oliva. La tecnologia i el rebost tradicionals“, a càrrec de M. Carme Queralt Tomás, conservadora d’etnologia del Museu de les Terres de l’Ebre.
- 22 de maig: “Antefixes, teulades romanes que ens miren“, a càrrec de Toni Cartes Reverté, tècnic-col·laborador del Museu de les Terres de l’Ebre.
- 29 de maig: “L’esturió (Acipenser sturio) el peix mític de l’Ebre“,a càrrec d’Àlex Farnós i Bel, Director-Gerent del Museu de les Terres de l’Ebre.
Hora: 19,30
Lloc: Sala d’actes del Museu de les Terres de l’Ebre (C/ Gran Capità, 34, Amposta)
Activitat gratuïta. Entrada lliure.
| Descarregueu el programa en pdf |