Activitats adreçades a tots els públics relacionades amb el jaciment de la Font de la Canya, bressol de la vitivinicultura catalana (s.VII-II ac)

Vista del jaciment del Turó de la Font de la Canya. Imatge: ROCS Patrimoni SL
Vista del jaciment del Turó de la Font de la Canya. Imatge: ROCS Patrimoni SL

Aquestes activitats es proposen a l’entorn del jaciment arqueològic més important per a la història de l’agricultura penedesenca, i la vitivinicultura en especial. A poca distància de les vinyes de la finca el Maset, s’ha documentat la primera vinya de Catalunya, gràcies a les llavors de Vitis Vinifera carbonitzades descobertes al jaciment de la Font de la Canya (Avinyonet).

Avui, divendres 28 de juny, a Cunit, amb ocasió de la 1a festa del Xarel·lo al Penedès, l’arqueòleg Jordi Morer presentarà la comunicació “Penedès, la primera vinya de Catalunya”, on donarà a conèixer les darreres troballes relacionades amb l’arqueologia de la vinya i el vi al Turó de la Font de la Canya d’Avinyonet del Penedès i d’altres jaciments penedesencs,  com la Ciutadella ibèrica de Calafell o Mas d’en Gual de El Vendrell.

El divendres 12 de juliol a la Masia Eudald Massana Noya (Finca el Maset, Sant Pau d’Ordal) a les 19,00h es projectarà l’audiovisual: “Per què és tant important el jaciment de Font de la Canya?”, amb els arqueòlegs Rafel Jornet i Dani López. A les 19,30 està programada una caminada i visita comentada al jaciment de Font de la Canya (Avinyonet del Penedès) i, a la tornada, copa de cava a la masia.

Lloc: Finca el Maset. Sant Pau d’Ordal
–  Cal reservar plaça abans de l’11 de juliol. Tel. 938994124 bodega@massananoya.com. Places limitades: 30 pax.
–  Cal dur calçat còmode i aigua.

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.