Aquest cap de setmana, amb motiu del Dia Internacional dels Museus trobareu una infinitat d’activitats programades a tots els museus, centres d’interpretació i jaciments musealitzats de Catalunya, d’entre els quals us recomanem:
“Vine a conèixer la joia del Museu”. Al Jaciment arqueològic de l’Esquerda.
– Dissabte 18 de maig, a les 17.30 h. Visita comentada sobre el procés d’excavació de la muralla visigòtica de l’Esquerda que enguany hem ha estat triada com a Joia del Museu. S’explicaran els detalls del procés d’excavació realitzat durant l’any 2012 i les pautes de la restauració que s’hi ha de portar a terme.
| Per a més informació, cliqueu aquí |
“Portes Obertes al Parc Arqueològic Mines de Gavà” (carrer de Jaume I, 7)
– Dissabte 18 de maig, a partir de les 10 h
Gavà se suma a aquesta celebració i posa a l’abast de tothom la visita a les instal·lacions del Parc Arqueològic Mines de Gavà, i el Museu de Gavà de forma gratuïta. Tothom que ho desitgi podrà gaudir d’una visita guiada al Parc Arqueològic per endinsar-se en les mines en galeria més antigues d’Europa.
Horari d’inici de visites: 10.30, 11, 11.45, 12.15, i 12.45 h. I a les 16, 16.30 i 17.30 h.
Places limitades. Inscripció gratuïta amb antelació al 932 639 650.
| Per a més informació, cliqueu aquí |
“Els gegantons busquen la seva història”. Visita familiar amb els Gegantons de Gavà.
– Diumenge 19 de maig, a les 11 h. Activitat adreçada a públic infantil.
Els Gegantons de Gavà estan una mica preocupats perquè han descobert que tothom té una història, uns orígens… i ells, en canvi, no saben d’on vénen. Per això aquesta primavera han decidit fer un petit viatge pels carrers i espais més emblemàtics de Gavà en busca de la seva història.
Després de visitar la biblioteca Josep Soler Vidal cercant informació i coneixent històries, el Sr. Fricandó, la bruixa Gru Gru, la lluna Julieta, el nen Saturní, la papallona Mariona, el sol Gavarrot, la nena verda Paula i la Margarideta visitaran el Parc Arqueològic Mines de Gavà. Qui sap si en aquesta missió arqueològica descobriran la seva història!
Activitats programades a Can Tacó Mons Observans, assentament Romà de Can Tacó-Turó d’en Roina
“Històries i llegendes a l’entorn de Mons Observans”.
– Dissabte, 18 de maig de 2013 a les 20.00h visita teatralitzada. Al capvespre, quan el sol s’amaga i la plana del Vallès s’il·lumina amb milers de llums que redibuixen cases i carrers és un bon moment per contemplar el jaciment amb uns altres ulls i escoltar contes i llegendes a la llum de la lluna (encara que no faci el ple…)
“La llegenda de Mons Malus”.
– Dissabte a les 21.30 h , a l’esplanada d’entrada al jaciment.
| Per a consultar altres activitats a Can Tacó i altres informacions cliqueu aquí |
Exposició de les pintures murals de primer estil pompeià del jaciment de Can Tacó – Turó d’en Roina (Mons Observans), al Museu Municipal de Montmeló.
– Diumenge, 19 de maig de 2013, de 11.00 a 14.00 h visita guiada a l’exposició, i a les 12,00h presentació dels treballs de restauració a càrrec de les restauradores Débora Iglesias i Isabel Parra. Entrada gratuïta
L’any 2010, els arqueòlegs que treballaven a les excavacions del jaciment van descobrir una gran quantitat de fragments de pintura mural romana que havien estat abocats, feia més de 2.000 anys, a l’interior d’una gran cisterna. Una part important d’aquestes pintures han estat pacientment restaurades al nostre museu per l’equip de restauradores del jaciment. Us convidem a contemplarles i a conèixer de ben a prop els treballs de restauració.
| Per a més informació, cliqueu aquí |