Proposta d’activitat per al cap de setmana: Visites guiades a Can Tacó – Mons Observans

Image (1) can-tacó.jpg for post 12129

El centre d’interpretació Mons Observans de l’assentament romà de Can Tacó-Turó d’en Roina (Montmelò – Montornès del Vallès) ofereix visites guiades els diumenges de maig i juny de 2013, a les 11, a les 12 i a les 13 hores.

La visita guiada es pot complementar amb l’exposició “Un jaciment per descobrir” al punt d’informació del jaciment, i amb el “taller d’excavació” de l’aula d’arqueologia, adreçat al públic infantil.

A més d’aquestes activitats de cap de setmana, el cente d’interpretació Mons Observans ofereix les activitats escolars “Veniu a descobrir l’època romana i a aprendre, de primera mà, l’ofici d’arqueòleg!”, desenvolupades en format de visites guiades, visites teatralitzades i taller d’arqueologia.

El jaciment romà de can Tacó – Turó d’en Roina, ubicat als turons de les Tres Creus, constitueix un observatori privilegiat de la Via Augusta al seu pas pel Vallès Oriental i el Barcelonès. És per això que l’espai ha estat batejat com a Mons Observans.

A les obres de condicionament realitzades recentment al jaciment, s’ha creat un itinerari de visita que permet accedir a l’interior de les estances a través de plataformes que recuperen la topografia original de l’assentament. Per complementar la visita al recinte arqueològic, s’ha construït un punt d’informació i dues aules a l’aire lliure destinades a la realització de tallers escolars i familiars.

Informació i inscripcions:
– Museu Municipal de Montmeló • 93 572 11 66
– Ajuntament de Montmeló • 93 572 10 33
– Ajuntament de Montornès del Vallès • 93 572 11 70
info@monsobservans.cat

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.