Article: Chronological and environmental context of the Middle Pleistocene human tooth from Mollet Cave (Serinyà, NE Iberian Peninsula)

Image (1) Journal.jpg for post 9671Recentment s’ha publicat a la revista científica “Journal of Human Evolution” l’article Chronological and environmental context of the Middle Pleistocene human tooth from Mollet Cave (Serinyà, NE Iberian Peninsula) de Julià Maroto (Àrea de Prehistòria, Universitat de Girona), Ramon Julià (Institut de Ciències de la Terra Jaume Almera (CSIC) – Barcelona), Juan Manuel López-García (Institut de Paleoecologia Humana i Evolució Social, Universitat Rovira i Virgili) i Hugues-Alexandre Blain (Institut de Paleoecologia Humana i Evolució Social, Universitat Rovira i Virgili), on es presenten els darrers resultants sobre el jaciment de la Cova de Mollet (Serinyà, Pla de l’Estany), excavacions arqueològiques finançades pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

La Cova de Mollet tés una petita cova situada a la localitat de Serinyà (Pla de l’Estany) que va començar a ser excavada l’any 1947 per Josep Maria Corominas. Va ser en l’estrat més antic on va aparèixer la molar d’un individu infantil considerada avui la mostra fòssil humana més antiga de Catalunya, amb una cronología de fa 215.000 anys.

Han estat les redatacions de dit estrat que han permès determinar la cronología absoluta així com descriure amb més exactitud el paleoambient de l’estrat, a partir de l’estudi de microvertebrats i macrovertebrats i estudis radiomètrics.

Vegeu l’article clicant aquí.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.