L’Institut Català d’Arqueologia Clàssica estudia el paisatge de la Creta minoica

Plana de Palaikastro i el seu entorn. Fotografia: Josep Maria Palet (ICAC)
Plana de Palaikastro i el seu entorn. Fotografia: Josep Maria Palet (ICAC)

Hèctor Orengo (investigador postdoctoral de la Universitat de Nottingham) i Josep Maria Palet (Investigador de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica) estan analitzant el territori de la ciutat minoica de Palaikastro, a l’illa de Creta, des de la perspectiva de l’arqueologia del paisatge.

Ja en la primera campanya, aquest 2012, s’ha iniciat l’estudi arqueomorfològic de la xarxa viària a la plana de Palaikastro i s’ha identificat una estructuració ortogonal que es podria haver originat a partir d’una parcel·lació d’època grega clàssica, relacionada am la polis d’Ítanos,  situada al nord de Palaikastro. Tot i amb això, els treballs de recerca es troben en una fase inicial i caldrà esperar per a poder confirmar aquesta hipòtesi.

A més, la campanya també ha permès la localització d’una llacuna litoral, que sondejarà i estudiarà el Dr. Santiago Riera (Seminari d’Estudis i Recerques Prehistòriques de la Universitat de Barcelona) i que dirigeix la recerca paleoambiental sobre l’evolució del paisatge de Palaikastro. Així mateix, s’han localitzat diverses granges minoiques i sistemes de terrasses en muntanya que segurament són d’època minoica. Aquests granges són sistemes agraris antics que es conserven força bé, en estat fòssil o reaprofitats per a espais agraris moderns. Totes aquestes hipòtesis s’hauran d’anar confirmant a mesura que avancin els treballs d’investigació, que està previst que continuïn fins al 2016.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.