El proper dilluns 3 de setembre s’inauguren les IV Jornades del Patrimoni Històric i l’exposició “Per bruixa i metzinera” al Ca Don Ventura de Flix (Ribera d’Ebre). Les jornades, que finalitzen el 30 de setembre, estan organitzades per La Cana i el Centre d’Estudis de la Ribera d’Ebre (CERE).
Al llarg de tot el mes de setembre, Flix acull les IV Jornades del Patrimoni Històric que enguany ofereixen, de nou, diverses activitats relacionades amb el món de l’arqueologia.
– Dilluns de setembre a les 20:00h. Inauguració de les Jornades i de l’Exposició “Per bruixa i metzinera” a càrrec de Pere Muñoz, professor d’Història.
– Dissabte 8 de setembre a les 19:00h. Conferència sobre les llegendes i el paisatge de la zona a través dels llibres “Llegendes i territori d’Arnes” i “La metgessa de Barcelona”. La xerrada anirà a càrrec de David Martí, autor dels llibres.
– Divendres 14 de setembre a les 19:00h. Conferència “L’evolució del carlisme a Flix des de la Primera Guerra Carlista a la Guerra Civil (1833-1936)” a càrrec de Josep Sànchez Cervelló, Catedràtic d’Història Contemporània i degà de la Facultat de Lletres de la Universitat Rovira i Virgili.
– Dissabte 15 de setembre a les 19:00h. Conferència “Joan Malet, flixanco i caçador de bruixes” a càrrec d’Agustí Alcoberro, director del Museu d’Història de Catalunya.
– Diumenge 16 de setembre a les 10:00h. Visita a les excavacions del poblat iber de Sebes i a les darreres actuacions a la necròpolis a càrrec de Carme Belarte (ICREA-ICAC), Jaume Noguera (UB) i Pau Olmos (ICAC). Punt de trobada: Mas de Director de la Reserva Natura de Sebes a les 10:00h.
– Dimarts 18 de setembre a les 19:00h. CERE: V Curs coneguem la Ribera d’Ebre. Conferència: “L’Ebre, un riu mil·lenari” a càrrec de Margarida Genera, prehistoriadora i arqueòloga del Departament de Cultura de al Generalitat de Catalunya.
– Dijous 20 de setembre a les 19:00h. CERE: V Curs coneguem la Ribera d’Ebre. Conferència: “L’entorn d’aprenentatge de Sebes” a càrrec de Josep Manel Albiac, Mestre i director de l’entorn d’aprenentatge de Sebes.
– Dissabte 22 de setembre a les 19:00h. Conferència: “El final de la Batalla de l’Ebre, la línea fortificada de La Fatarella” a càrrec d’Àngel Solà, estudiós de la Guerra Civil.
– Diumenge 23 de setembre a les 10:00h. Visita guiada a l’espai històric del final de la Batalla de l’Ebre Camp fortificat de la Serra de la Fatarella”, a l’exposició “1938, última resistència republicana a l’Ebre” i a les fortificacions de formigó en doble línia fetes pels republicans per protegir la retirada cap a Flix i el campament XV. Lloc de trobada: Local de l’Associació Lo Riu (Carrer Solà 27, antic consultori mèdic).
– Dilluns 24 de setembre a les 19:00h. CERE: V Curs coneguem la Ribera d’Ebre. Conferència: “És turística la nostra comarca?” a càrrec de Josep F. Moragrega, Vicepresident de la Comissió Cívica del Patrimoni de les Terres de l’Ebre.
– Dijous 27 de setembre a les 19:00h. CERE: V Curs coneguem la Ribera d’Ebre. Conferència: “Una aproximació al patrimoni literari de l’Ebre” a càrrec de Josep Cid, professor de llengua catalana i literatura i catedràtic d’Institut.
– Dissabte 29 de setembre. Jornades del Patrimoni. Visita guiada al Castell Nou, façanes fluvials, nucli antic i refugi antiaeri del Carrer de sant Josep, a càrrec de l’Associació La Cana. Punt de trobada: Castell Nou a les 10:00h.
– Diumenge 30 de setembre. Jornada de portes obertes al refugi antiaeri (de 10:00h a 11:45h) i al Castell Nou (de 12:00h a 13:45h).