Descobreixen a Gandul (Sevilla) una antiga vil·la agrícola d’època romana juntament amb vàries tombes

Image (1) Gandul.jpg for post 7752La posada en marxa de les excavacions arqueològiques a la zona de Las Majadillas de Gandul (Sevilla) s’ha iniciat amb la descoberta d’un jaciment que s’estén al voltant de quatre hectàrees i que correspon a una antiga vil·la romana contextualitzada a l’Alt Imperi.

La campanaya arqueològica es va realitzar arran de l’aparició d’unes restes a la zona degut als reguerons d’aigua provocats per les pluges del mes de març de 2010. Van ser els ecologistes de Alwadi-ira els que van alertar de l’aflorament de les restes d’importants dimensions, de les quals van identificar carreus.

La interptretació dels arqueòlegs és que el conjunt forma part del sistema d’explotació agrícola d’una zona molt rica per al desenvolupament de diversos cultius de la qual els romans van aprofitar de manera intensa. El conjunt de restes arqueològiques està format per la vil·la romana (d’on encara es poden observar els opus signinum), vinculada a la ciutat romana de Gandul i un grup d’inhumacions. A part dels investigadors, en el projecte han participat estudiants del Máster de Arqueología de la Universidad de Sevilla en qualitat de pràctiques.

La investigació i excavació ha estat finançada per l’Ajuntament d’Alcalà de Guadaíra i han estat portats per l’empresa ArqveoLógica, S. Coop. And., sota la direcció dels arqueòlegs Enrique Luis Domínguez i Ricardo Amaya. El destí de les restes, un cop retirats els elements més interessants per al seu estudi, serà tornar-les a tapar de nou per assegurar la seva conservació.

| Per a més informació, cliqueu aquí |

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.