Nova datació de les pintures rupestres de l’Abrigo de los Oculados (Henarejos, Cuenca)

Image (1) oculados.jpg for post 7518Un estudi realitzat per l’investigador Juan Francisco Ruiz, de la Universidad de Castilla-La Mancha (UCLM), data les pintures documentades a l’Abrigo de los Oculados en el Calcolític, concretament, entre mitjans del IV mileni aC i inicis del I mileni aC.

L’estudi,  dut a terme per un equip multidisciplinar, s’ha pblicat a la revista Journal of Archaeological Science, i conclou que gràcies a la datació per carboni 14 s’han pogut establir dates amb força precisió anteriors i posteriors a l’activitat pictòrica.

D’altra banda, els investigadors incideixen que la datació concorda perfectament amb els pictogrames que apareixen a les pintures: personatges amb grans lòbuls oculars. Unes figures que van aparèixer a finals del Neolític i es documenten fins a l’aparició de la ceràmica campaniforme, per tant, el període de temps que correspon al Calcolític. Aquesta iconografía esquemàtica que es documenta a l’Abrigo de los Oculados s’ha considerat una nova línia d’estil relacionada estretament a les societats calcolítiques de la Península Ibèrica.

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.