Treballs de neteja de les pintures de la vil·la del Pont del Treball

Fotografia: Silvia Llobet
Fotografia: Silvia Llobet

Les tasques de neteja de fragments de pintura mural del segle I dC procedents de la vil·la romana del Pont del Treball han permés identificar l’existència de fragments amb decoració figurativa. Els treballs es porten a terme des del laboratori de conservació i restauració del Servei d’Arqueologia municipal- ICUB.

Durant les obres de seguiment dels moviments de terres que es realitzen en les obres de construcció dels accessos a la nova estació de la Sagrera, es van localitzar les restes de la vil·la romana del Pont del Treball que s’estenen més enllà dels límits d’afectació de l’obra. Va ser en aquest context on es van extreure les pintures murals objecte dels actuals treballs de neteja.

Tot i que encara no es pot parlar d’una data fundacional, se sap que la vil·la va estar en ús fins al segle V dC i que durant tot el període d’ocupació aquesta va ser objecte de diverses alteracions constructives, corresponents tant a reformes com a ampliacions i fins i tot a canvis d’ús dels espais. Un d’ells, el més destacat, és la zona termal localitzada a la vil·la i on recentment s’hi ha documentat l’hipocaust.

Una resposta a “Treballs de neteja de les pintures de la vil·la del Pont del Treball

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.