Nadal arqueològic

Si aquest Nadal vols passar una estona interessant i divertida en família a l’entorn del nostre patrimoni et proposem les següents activitats:

Image (1) nadalarqueologic.jpg for post 3878BARCELONA

| Nadal als museus |

Museu Arqueològic de Catalunya: (del 6 de desembre al 15 de gener). El Museu Arqueològic de Catalunya (Barcelona) presenta la mostra PlayStories. Juga i aprèn amb els clicks on es recreen amb tot luxe de detalls diverses escenes de l’antiguitat, des de la prehistòria, passant per l’antic Egipte i l’època romana, fins a l’època medieval. A més a més, pensant en les dates de Nadal, el MAC també organitza un seguit de tallers per als més petits on, a través de l’experimentació i el joc, nens i nenes s’endinsaran en el fascinant món de l’arqueologia.

| Descarregar programa en PDF |

Museu Arqueològic de Catalunya: (tots els dissabtes a partir del 3 de desembre de 2011) El Museu Arqueològic de Catalunya (Barcelona) presenta la oportunitat de poder tocar, per primera vegada, els objectes que es poden veure a través de les vitrines al museu. El taller, destinat als adults, rep el títol de La història a les teves mans!” on es repassaran els trets més distintius del nostre passat romà a través del tacte. Les sessions es realitzaran al MAC Barcelona els dissabtes pel matí i amb inscripció prèvia.

Fundació arqueològica Clos – Museu Egipci de Barcelona: (del 27 de desembre de 2011 al 5 de gener de 2012) El Museu Egipci ha creat un seguit d’activitats dirigides al públic infantil i juvenil com a proposta educativa per tal de mostrar, de forma lúdica, el món dels faraons a través d’un seguit de tallers que s’articulen en funció de l’edat dels participants.

Museu d’Història de Barcelona – MUHBA: (del 27 de desembre de 2011 al 5 de gener de 2012) El MUHBA organitza un seguit de tallers amb la intenció d’apropar els infants a la història de Barcelona i endinsar-los en el patrimoni mentre aprenen a llegir els paisatges de la ciutat alhora que juguen, comparteixen, miren, pensen i aprenen. Els tallers que es proposen són plens de sorpreses i emocions: “Vols jugar com ho feien els romans?”, “Ingenium a Barcino”, “Barcelona a l’Edat MItjana. El barri del Call”, “Pous, fonts i sèquies. L’aigua a la Barcelona Medieval”.

Institut Català de Paleontologia: (del 23 de desembre al 8 de gener). El Museu de l’ICP (Sabadell) presenta les activitats de Nadal amb l’objectiu de fer arribar la ciència a petits i grans a través d’una nova manera d’entendre la paleontologia. Les activitats que es presenten reben els títols de “Fa milions de Nadals”, on s’il·lustraran paleoecosistemes i “Activitats de Nadal al Museu de l’ICP”, amb dues opcions: Els animals del passat i Vacances amb dinosaures.

GIRONA

Museu Arqueològic de Catalunya – Girona: (el 30 de desembre de 2011) El MAC -Girona presenta la activitat infantil El mosaic romà: un trencaclosques per Nadal” on els més petits podran elaborar el seu propi mosaic seguint la tècnica dels grecs i dels romans, tot decorant-lo amb motius nadalencs. La activitat es porarà a terme el divendres pel matí i caldrà inscripció prèvia.

TARRAGONA

Museu Nacional Arqueològic de Tarragona: El MNAT proposa passar una estona interessant, creativa i divertida a l’entorn del nostre patrimoni romà a través de diversos tallers: Diverteix-te com els romans” (dimecres 28 de desembre de 2011 i dimarts 3 gener de 2012 d’11 a 13h). Amb aquesta activitat  nens i nenes podran jugar com ho feien els romans. Construeix l’urbs, viu la civitas!” (dijous 29 de desembre de 2011 i dimecres 4 de gener de 2012 d’11 a 13h). L’activitat s’articula a partir d’una maquesta didàctica i amb l’ajuda de les restes de la ciutat de Tàrraco conservades al MNAT, podràs conèixer com era aquesta ciutat i comprender com era la vida dels seus habitatns.Passa un Nadal teatral!” (divendres 30 de desembre de 2011 i dijous 5 de gener de 2012 d’11 a 13h). En aquest taller els infants sabran com era el teatre de l’Antiga Tarraco i quines representacions s’hi feien. A més a més tindràn l’oporunitat de convertir-se en un actor romà.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.